Zalety współpracy franczyzowej

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej wymaga dobrego pomysłu i wkładu finansowego, który po określonym czasie przerodzi się w oczekiwany dochód. Dobrą i prostą drogą do zrealizowania takiego projektu jest podjęcie współpracy franczyzowej z renomowaną firmą, która udzielając swojego logo, pomoże franczyzobiorcy osiągnąć wymierne korzyści.  

Zalety współpracy franczyzowej

  • Znak firmowy znany na rynku w danej branży, uznawany przez klientów i ewentualnych partnerów biznesowych za godny zaufania, kojarzący się z rzetelnym wykonawstwem, daje sposobność do pozyskania klientów.
  • Korzystanie z wysokiej pozycji i notowań a na rynku towarów i usług franczyzodawcy, powoduje, że podpisywanie się pod dobrą marką, wiąże się z przejęciem jej praw autorskich, poznaniem skutecznych metod sprzedaży i uczestniczenia w szkoleniach podnoszących kompetencje w danym resorcie.
  • Dostęp do sprawdzonego patentu na dochodowe prowadzenie firmy, przy niedużym finansowym udziale własnym.
  • Ciągłe wsparcie ze strony franczyzodawcy w osiągnięciu satysfakcjonującego rezultatu finansowego i wizerunkowego w postaci:

– pomocy przy wyborze właściwego usytuowania punktu dystrybucji i szybkiego rozpoczęcia działania,

– wskazówek ze strony franczyzodawcy odnośnie do jakości i wielkości zaopatrzenia punku sprzedaży.

– częstych szkoleń franczyzobiorcy i jego kadry w aspekcie lepszego rozpoznawania potrzeb rynku, tajników skutecznego prowadzenia firmy,       podstawowej wiedza z zakresu księgowości oraz udział w akcjach promocyjnych rozprowadzanych towarów.

FranczyzaFirma korzystająca z licencji sieci znanej na rynku, nigdy nie jest zdana sama na siebie, firma użyczająca swojego znaku towarowego trzyma pieczę nad nową placówką i udziela jej daleko idącego wsparcia. Brak doświadczenia w prowadzeniu biznesu nie jest przeszkodą do podjęcia tego typu współpracy, wspierając swoją działalność uznanym logo, franczyzobiorca ma większe szanse negocjacyjne z partnerami biznesowymi, którzy mogą uznawać jego firmę, jako godną zaufania.
Dodatkowych informacji o franczyzie można zasięgnąć tu.
Dobrym przykładem polskiej franczyzy jest Chatapolska.pl

Firma rozpoczynająca swoją przygodę na danym rynku branżowym nie posiada odpowiedniego kapitału na akcje reklamowe, które są dźwignią handlu, będąc współpracownikiem dużej sieci, może korzystać z efektów kampanii reklamowej franczyzodawcy. Menadżerowie zatrudnieni w dużych korporacjach, które udzielają licencji, negocjują z innymi firmami korzystne warunki, z których również korzysta firma działająca na tej licencji.

Franczyzodawca również odnotowuje korzyści pochodzące z takiej współpracy w postaci większej ilości punktów sprzedaży swoich towarów, dalszego rozpropagowywania marki, co skutkuje dalszym jej rozwojem i większymi zyskami dla korporacji.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.